27. listopadu 2018

Veletrh Profesia days přilákal přes 8 000 návštěvníků – ti zde chtěli získat především aktuální informace od zaměstnavatelů

Návštěvnost největšího veletrhu práce u nás – Profesia days – ukázala, že i v době historicky nejnižší nezaměstnanosti mají lidé o akce tohoto typu velký zájem. Co sem návštěvníky přilákalo v době rekordně nízké nezaměstnanosti? A jaká je demografická struktura návštěvníků?

Osmý ročník veletrhu Profesia days a doprovodného odborného veletrhu HR days úspěšně proběhl druhý listopadový týden. Jeho branami za dva dny prošlo přes 8 000 návštěvníků. Jako důvody, které je přilákaly na veletrh, nejčastěji uváděli, že chtějí získat informace o zaměstnavatelích, zúčastnit se zajímavého programu, najít si práci, přímo oslovit zástupce vystavujících společností nebo získat informace o možnostech vzdělávání a studia.

Profesia days v číslech

Jak vypadal veletrh z pohledu demografického rozložení návštěvníků? Co se týká věkového spektra, převažovaly mladší ročníky: téměř 60 % návštěvníků bylo do 35 let. Z pohledu dosaženého vzdělání dominovali středoškoláci s maturitou a vysokoškoláci, kterých bylo celkem 82 %: největší skupinou byli středoškoláci s maturitou (37 %). Veletrh samozřejmě navštívili lidé, kteří aktuálně hledají práci (43 %), ale 22 % návštěvníků byli zaměstnanci, 21 % studenti a 10 % živnostníci. Mírně převažovaly ženy nad muži (51 % versus 49 %).

 

Na veletrhu se v letošním roce představilo více než 130 vystavovatelů, probíhal na ploše 5 000 m2 a navštívilo jej 8 000 lidí. V přednáškových sálech a na pódiích se vystřídalo přes 40 spíkrů, kteří nabídli své zkušenosti a praktické rady ve více než 60 přednáškách a prezentacích. V rámci testovací zóny si své jazykové znalosti prověřilo velké množství návštěvníků, po úspěšném absolvování testů zde bylo vydáno 1240 jazykových certifikátů.

Program se mění, poslání zůstává

S tím, jak se vyvíjí trh práce v České republice, mění se i náplň veletrhu Profesia days. Primárním cílem samozřejmě zůstává zprostředkování přímého kontaktu mezi zástupci zaměstnavatelů a potenciálními zaměstnanci – možnost promluvit si v uvolněné atmosféře veletrhu, bez stresu logicky spojeného s pracovním pohovorem. Stále větší význam má ale doplňkový program – ať už poradenské a zábavné zóny, možnost otestovat své znalosti a předpoklady pro různé typy povolání, nebo doprovodné veletrhy, jako bylo v letošním roce Study Travel Expo 2018 s nabídkou studia a práce v zahraničí. Lákadlem jsou i přednášky a prezentace zajímavých osobností – ať už sportovců, umělců, lidí z podnikatelské sféry nebo různých lektorů a koučů, kteří prezentují své zkušenosti a zajímavé životní příběhy jako inspiraci pro ostatní. Novinkou letošního ročníku byla IT & start-up zóna, kde měli návštěvníci možnost otestovat nejmodernější technologie: vyzkoušet si ukázky virtuální reality, vyzkoušet si simulace dopravních systémů nebo řešit logické úlohy.

Největší zájem byl o pozice v administrativě

Na veletrhu se jako vystavovatelé prezentovaly firmy z České republiky i ze zahraničí, jejichž cílem bylo navázat kontakt s potenciálními zaměstnanci. O jaké pozice projevili lidé největší zájem? Především o místa administrativního charakteru, potom o práci v obchodu a službách a o manažerské pozice.

Další, již 9. ročník veletrhů Profesia days a HR days, se bude konat v Praze opět na podzim. V příštím roce se ale dočká prvního veletrhu práce Profesia days i Brno, a to v dubnu 2019.